کوچینگ چیست و تیم کوچینک چه خدماتی را ارائه می دهند؟

کوچینگ یک رابطه دو طرفه- بین شما و راهنماست- بمنظور حرکت شما از اوضاع کنونی در زندگیتان به وضع دلخواه. به واسطه فرایند کوچینگ شاگردان به عمق درک خود می افزایند آگاهتر میشوند ازهرآنچه که میتوانند انتخاب کنند و زندگی موفقی برای خود میسازند. مربی شما را به جلو حرکت میدهد. اگر در مسائل کار و زندگی خود احساس درماندگی میکنید ! اگر مطمئن نیستید که واقعا چه میخواهید! و یا نمیدانید از چه راهی به آنچه که میخواهید برسید! و اگر هدفتان مشخص است و خوب میدانید که برای رسیدن به آن چه باید کرد اما به یک نوعی از موفقیت بازمانده اید شاید کوچینگ همان نیروییست که برای حرکت به جلو به آن نیازمندید. کوچینگ فرایندیست موثر برای پیشرفت چشمگیر و درک و حل مسائل در زمینه های: رشد شخصی خانواده تعلیم و تربیت فرزندان عشق و ازدواج تحولات متناوب وفقدان رشد و نمو کار و حرفه سلامتی لذت از زندگی معنویت شاید یکی از پر ارزشترین فواید کوچینگ برای هر یک از ما دستیابی به درک مقصود اصلی ما از زندگیست. همه ما بارها با اشخاصی برخورد کرده ایم که ظاهرا در زندگی خود کم و کثری ندارتد لیکن مسرت و اشتیاق در آنها دیده نمیشود زیرا که روشی که در زندگی پیش گرفته اند با مقصود اصلی بودنشان در این زندگی هماهنگ نیست چه بسا متضاد است. وقتی ما با آگاهی از و هماهنگ با مقصود اصلی خود زندگی میکنیم معنویت را در تمامی تجربیات خود حتی دررنج و نارحتیهایمان نیز حس میکنیم.

 طی جلسات هفتگی کوچینگ شما:

1-تصمیم میگیرید که در رابطه با چه موضوعی با هم کار کنیم

2- هدفهایتان را بر اساس خواستهای راستین خود آشکار میکنید

3- چالشهای در جریان را تشخیص میدهید

4-موفقیت خود را تجلیل میکنید

 

در مقام مربی من و همراهانم :

1-     شما را دور از قضاوت کاملا میشنویم

2-     شما را در رابطه با اطلاعات جدید راهنمایی میکنیم

3-    به آنچه که ممکن است اما متوجه آن نیستید اشاره میکنیم

4-     شما را دعوت به حل مسائل میکنیم

5-     با شما در یافتن راه حلهای جدید همفکری میکنیم

6-     از شما بیش از آنکه از خودتان متوقع هستید توقع داریم

7-     به تمرکز شما برهدفها خواستهایتان کمک میکنیم

8-     در هم ترازی احساسات و آرزوهایتان میکوشیم

9-      همت و سعی شما را تصدیق میکنیم

10-  در برنامه ریزی صحیح شما را یاری میدهیم

    برای تمام شاگردان عزیزی که افتخار همراهیشون رو خواهیم داشت یک جلسه نیم ساعته رایگان پیشکش میکنیم تا شناخت عمیق تری از ماهیت وجود مربی در زندگیشون کسب کنند . این جلسه و جلسات دیگر در محل کار یا زندگی شما ویا هر محل دیگری که آرامش و طیب خاطر رو براتون به همراه داره برگزار میشود.  بعدها با توجه به درون داد و محتوی موضوعی که نیاز به مربی گری را در خود احساس می کنید ، هزینه هر جلسه یک ساعته بین 150.000ريال تا 1.000.000ريال متغیره به نحوی که برای شرکتها و سازمانها و موسسات ، مبلغ سقف حق الزحمه اخذ می گردد. اگر چه برای همراهی شما در مسیر زندگیتون مبلغ حق الزحمه ای از طرف ما عنوان شده اما توجه داشته باشین ، بهترین دستمزد من و تمام دوستان و همراهانم ، کامیابی مستمر شما و در کنارتون بودنه پس بدون دغدغه ذهنی از هزینه ای که متقبل میشین با من تماس بگیرین و تضمینی برای فرداتون داشته باشین

8          صبح تا 21 شب پذیرای تماسهای محبت آمیز شما هستیم:      09384534596 

ادامه نوشته

مربی گری شغلی  career coaching

مربی گری شغلی  career coaching

همه ما پس از یک روز کاری طولانی و خسته کننده این سوال را از خود پرسیده ایم که آیا واقعا باز هم می خواهم این کار را ادامه بدهم یا نه؟ آیا اصولا می شود از کار کردن لذت برد و در آن پیشرفت کرد یا اصولا کار کردن به معنی گذراندن قسمت مهمی از وقت و عمر انسان در یک شرایط پر تنش، استرس زا، خسته کننده و یا تکراری است؟

آیا رضایت شغلی امکان پذیر است؟ جواب مثبت است. ولی تحقق آن کاملا بستگی به شما دارد نه شخص یا شرکتی که برایش کار می کنید.

به عبارت دیگر شما مسئول رضایت شغلی خودتان هستید.

رضایت شغلی نیازمند شناخت از خود و توانمندیها، درک ارزشها و تحقق استعدادهای شما می باشد. اینها کارهایی است که خود شما باید برای خودتان انجام دهید

مربی شغلی شما را همراهی می کند ارزشها و علایق خود را به درستی شناسایی کنید، فعالیتهای خود را با آن ارزشها همراستا کنید، ظرفیتها و استعاداهای خود را به منصه ظهور برسانید و در مسیر پیشرفت و تعالی با اعتماد به نفس و بدون ترس گام بردارید و ریسک کنید

 

چه کسانی می توانند از مربیگری شغلی بهره ببرند؟

 تازه فارغ التحصیلان و کسانی که در ابتدای مسیر شغلی خود هستند

اکثر افراد به دلایل مختلف از جمله نداشتن مربی و راهنما سالهای اول کاری خود را با سعی و خطا سپری می کنند و معمولا هم بهای زیادی با وقت و انرژی برای آن می پردازند. یک مربی شما را همراهی می کند تا چشم انداز کاری خود را مطابق ارزشهای خود به درستی ترسیم کنید و در مسیر آن گام بردارید

جویندگان کار یا کسانی که به دنبال عوض کردن کارشان هستند

حقوق کم، محیط کار نامناسب، عدم فرصت یادگیری و پیشرفت شغلی از جمله دلایلی هستند که ممکن است شما را به فکر یک کار جدید بیندازد. کمبود اعتماد به نفس، نا آشنایی با بازار کار، ترس از دست دادن کار و یا اعتقاد به اینکه آسمان همه جا همین رنگ است از جمله دلایلی است که شما را از حرکت باز می دارد

یک مربی شغلی شما را همراهی می کند مراحل گذار از شغل فعلی به شغل مطلوب خود را قدم به قدم طی کنید

کسانی که به دنبال تغییر مسیر شغلی خود هستند

خیلی ها به دلیل رشته تحصیلی یا میسر زندگی یا اجبار یا هر دلیل دیگر کاری را انجام می دهند که هیچ علاقه ای به آن ندارند ولی علاقه و استعداد خود را در کار دیگری می دانند که خیلی وقتها ربطی هم به مدرک تحصیلی یا سابقه کاریشان ندارد

تغییر مسیر شغلی تغییر بزرگی است که نیازمند تصمیم، اراده قوی و پشتکار و تداوم است. مربی شغلی شما بهترین همراه شما در این مسیر پر فراز و نشیب ولی لذت بخش است

کسانی که در شغل فعلی خود به دنبال رشد و پیشرفت هستند

پس از اینکه شغل مورد نظر خود را پیدا می کنید کار شما تاره شروع می شود. اگر در مسیر رشد و پیشرفت حرکت نکنید پس از مدتی علاقه شما به آن شغل کمتر می شود و یا با خطر از دست دادنش مواجه می شوید
مربی شغلی با شما همراه می شود تا با کسب مهارتهای مورد نیاز، گامهای رشد را یکی پس از دیگری با اعتماد به نفس بردارید و از جایی که هستید به جایی که می خواهید برسید

شما هم می توانید شغل ایده آل خود را داشته باشید و از آن لذت ببرید. خبر خوب این است که در این راه تنها نیستید، پس همین امروز با من  بگیرید تا کار خود را با یک مربی شروع کنید

 

کوچینگ فردی وسازمانی شما :

28428690 - 021  - 09338608690        اطلاعات بیشتر در خصوص : تورج غریبی

کوچینگ سازمانی Business Coaching

کوچینگ سازمانی Business Coaching

امروزه بهره برداری حداکثر از سرمایه های انسانی برای شرکتها به دلایلی از جمله پیشرفت و تغییر شتابان فناوریهای مختلف، جهانی سازی، رقابت روزافزون و تقاضا برای کاهش هزینه ها و افزایش تولید، امری گریزناپذیر شده است.

اگرچه مهم دانستن سرمایه های انسانی امر جدیدی نیست ولی نگرش توانمندسازی انسانها در محیط کار در جهت تحقق ظرفیتهای بالقوه آنها  با بکارگیری روشهای نوین رهبری و مربیگری، نگرشی است جدید که هنوز راهی طولانی برای توسعه و گسترش، به خصوص در کشور ما در پیش رو دارد.

بسیاری از مدیران، ناکارآمدی و شکست روشهای سنتی در توسعه و مدیریت منابع انسانی را سالها تجربه نموده و بر این باور هستند که برای بهره برداری از ظرفیتهای عظیمی که در سطوح مختلف سازمانشان به هدر می رود، باید با تغییر نگرش و رویکرد، چاره جدیدی بیندیشند.  

من و دوستانم تلاش می کنیم با بکارگیری دانش ، تخصص و تجربه کادر مربیگری و رهبری داخلی و خارجی با سازمان شما همراه شده وا فقط یک هدف در سازمان شما تحقق یاید

 

کوچینگ فردی وسازمانی شما :28428690 - 021

  09338608690

( از ساعت 8صبح تا 16 بعد از ظهر )

 

اطلاعات بیشتر در خصوص : تورج غریبی

مربی گری زندگی یا Life Coaching چیست؟

مربی گری زندگی یا Life Coaching چیست؟

کوچینگ یک رابطه دو طرفه بین شما و مربی است. رابطه ای به منظور حرکت شما از وضعیت فعلی به سوی وضعیت مطلوب در زندگیتان.

محور اصلی مربی گری کشف ، خودآگاهی و انتخاب است. کوچینگ روشی است برای توانمند سازی افراد تا بتوانند جوابهای خودشان را پیدا کنند ، روشی است برای تشویق و حمایت آنها در فرایند اتخاذ تصمیم های مهم.

کوچینگ یا مربی گری فردی که من به شما ارائه می دهم ،  نوعی از گفتمان بر اساس احترام متقابل ، عدم تعصب ، درک ، مهر ورزی و تعهد راسخ به حقیقت گویی می باشد که فرضیات آن توانمندی و ظرفیت افراد است و نه ضعف ، نا توانی و وابستگی آنها. در یک گفتمان مربی گری ، اعتقاد راسخ بر این است که انسانها در هر شرایطی از زندگیشان قدرت انتخاب دارند.

از اینرو می توان گفت که مربی گری سبکی از ارتباط  است که بنا به نیاز طبیعی جامعه انسانی بوجود آمده و شکل گرفته است ، سبکی که یک تغییر را در خودآگاهی انسانها منعکس می کند ، آگاهی به حق انتخاب و تعهد به انتخاب مبتنی بر ارزشهای هر شخص.

خدمات مربی گری من  به گونه ای طراحی شده است که در آن مربی و مراجع به طور یکسان و فعالانه در یک رابطه مشارکت و همکاری می کنند ، رابطه ای که هدف اصلی آن تحقق اهداف و نیازهای مراجع می باشد.

 اصول اساسی که زیربنای رابطه فوق را تشکیل می دهند عبارتند از: 

·         مراجع به طور طبیعی دارای خلاقیت ، منابع و استعدادهای لازم می باشد

·         دستورالعمل رابطه از سوی مراجع تعیین می شود نه از سوی مربی

·         مربی گری تمامیت زندگی مراجع را در نظر می گیرد

تفاوت کوچینگ با مشاوره روانشناسی

کوچینگ مشاوره نیست چون در مشاوره، شخص مشاور با گرفتن اطلاعات از مراجع راه حل نهایی را به وی نشان می دهد ولی در کوچینگ، مراجع خودش راه حل را می داند و اگر هم نداند قادر به یافتن آن می باشد. اصولا در یک رابطه مربی گری،  مربی هیچ برتری نسبت به مراجع ندارد و چیزی به او آموزش نمی دهد. برخلاف مشاوره روانشناسی که عمدتا به مشکلات و بیماریها در گذشته می پردازد، در یک رابطه کوچینگ به اهداف و آرزوهای مراجع در حال و آینده پرداخته می شود و اصولا اعتقاد بر این است مراجع فردی سالم، خلاق و توانمند است که برای محقق کردن اهداف و خواسته هایش از خدمات کوچینگ بهره می برد.

 طی جلسات هفتگی کوچینگ شما

·         تصمیم می گیرید که در چه زمینه ای با هم کار کنیم.

·         به کشف خواسته های واقعی خود می پردازید.

·         چالشها و موانع رسیدن به اهداف خود را تشخیص می دهید.

·         با هم برای حرکت به سوی هدفتان برنامه ریزی می کنیم.

 چه کسی می تواند از کوچینگ بهره ببرد؟

شرط لازم برای استفاده از خدمات یک مربی اول احساس نیاز به تغییر و دوم داشتن انگیزه و اراده لازم برای ایجاد آن تغییر می باشد. اگر به همین شیوه زندگی ادامه دهیم چگونه می توانیم انتظار نتایج متفاوتی را داشته باشیم؟ بیشتر وقتها رسیدن به چیز جدیدی در جهان خارج مستلزم آفرینش چیز جدیدی در درون ماست. مراجعان کوچینگ برای اینکه به نتایج مورد انتظار خود دست پیدا کنند باید آمادگی برای ایجاد تغییر در نگرشها، رویه زندگی و حتی گاهی باورهای خود را داشته باشند.

 

ساختار خدمات کوچینگ  طراحی شده

ایجاد تغییر و تثبیت آن نیازمند اراده، صرف انرژی و تداوم آن است از اینرو خدمات مربی گری در قالب دوره های سه ماهه با مشخصات زیر ارائه می شود:

 

·         شناخت : جلسه ای که برای شناخت متقابل تشکیل می شود . این جلسه در محلی بدور از روزمره گیها برگزار شده و محدودیت زمانی ندارد.

·         دوران آموزش و مربی گری که در حدود سه ماه می باشد و شامل تمامی جلسات حضوری و محاوره ای و مکاتبه ایست.

·         دوران تداوم و بازخوردگیری که تا همیشه واز طریق جلسات دوره ای و مکاتبات و تماسهای تلفنی و .... ادامه دارد.

 

 

کوچینگ فردی وسازمانی شما : 28428690-021 , 09338608690  (8 صبح تا 16ظهر)

 

 اطلاعات بیشتر در خصوص : تورج غریبی

)

با مربی گری ما ، زندگی تان را 100% بسازید

حقيقتي کوچک براي آناني که مي خواهند زندگي خود را 100% بسازند!!!
 
 اگر    A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z برابر باشد با
  1 ,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11,12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
 ===================================================
 تلاش سخت (Hard work) 

H+A+R+D+W+O+ R+K
   8+1+18+4+23+ 15+18+11= 98% 
 
  
دانش(Knowledge)     K+N+O+W+L+E+ D+G+E
  11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96% 
 
عشق (Love)    L+O+V+E
  12+15+22+5=54%


 خيلي از ما فکر ميکرديم  اينها مهمترين باشند مگه  نه؟
  
پس چه چيز 100% را ميسازد؟؟؟
    
پول(Money)   M+O+N+E+Y
  13+15+14+5+25= 72%
 
رهبري(Leadership)   L+E+A+D+E+R+ S+H+I+P
 12+5+1+4+5+18+19+9+16=89% 
 
  پس براي رسيدن به اوج چه  کنيم؟ 
  
 نگرش (Attitude)

 1+20+20+9+20+21+4+5 = 100% 
 
  اگر نگرش‌مان را به زندگي، گروه و کارمان عوض کنيم زندگي 100% خواهد شد. 

    نگرش همه چيز را عوض ميکند، نگرشتان را عوض کنيد همه چيز عوض مي‌شود


8صبح تا 21 شب پذیرای تماسهای محبت آمیز شما هستیم:      09384534596 

تلخ ترین راه

انسان سه راه دارد:
راه اول از اندیشه می‌گذرد،این والاترین راه است.
راه دوم از تقلید می‌گذرد، این آسان‌ترین راه است.
و راه سوم از تجربه می‌گذرد، این تلخ‌ترین راه است .

.

.

.

.

صبح تا 20 شب پذیرای تماسهای محبت آمیز شما هستیم :

       4596  453   0938

تلخ ترین راه تان را با والاترین آن پیوند می زنیم

بررسی و تجزیه و تحلیل یک سیستم حسابداری مالی

بررسی و تجزیه و تحلیل یک سیستم حسابداری مالی

برای خرید یک سیستم حسابداری و یا بعبارتی سیستم جامع باید بدانیم که هر سیستمی دارای یک قلب است
قلب سیستم یکپارچه همان سیستم حسابداری مالی است

حال این سیستم چه ویژگیهایی باید داشته باشد و ما برای خرید چنین سیستمی چکارهایی باید انجام دهیم

کوچینگ فردی وسازمانی شما (7 صبح تا 20 شب) :

09384534596



ادامه نوشته

کسب و کار کوچکتان را با 15 راهکار ذیل مدیریت کنید:

برای مریت کسب وکار های کوچک و خانگی و حتی شرکتها و موسساتی که در سطوح اولیه فعالیت خود هستند ، 15 راهکار منتخب و کارا توصیه گردیده که انعکاس ان در وبلاگم می تواند بسیاری از شما بازدید کنندگان عزیز را به سوی هدف مندی راهنمایی کند. امیدوارم نظرات سازنده شما ، راهگشای فردای تعاملاتمان باشد.

کوچینگ فردی وسازمانی شما : 09384534596 (7 صبح تا 20 شب)

ادامه نوشته

چگونه طرح بازاریابی( business plan )  بریزیم ؟!    

شروع فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری همیشه با مطالعات و برنامه ریزی های علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از آغاز به تولید فعالیت های گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار انجام می شود. همچنین در صورتی که کالاهایی تولید شده وجود داشته باشند و فروش نمی روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات و بازاریابی وارد عمل شود و برنامه ریزی ها و مطالعات لازم را برای دست یابی به اطلاعاتی در مورد موقعیت بازار و کالا انجام دهد. تمامی فعالیت های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک کالا باید حساب شده و در قالب های مشخصی تدوین شود و فعالیت های بدون مطالعه و برنامه ریزی باید حذف گردد. برای این منظور در بازاریابی هر کالا باید برنامه مروبط به آن کالا را با دقت و مطالعه فراوان تهیه کرد و در اختیار مدیران گذاشت تا تصمیم گیری های لازم را روی آن انجام دهند.

چهارچوب کلی نوشتن یک برنامه بازاریابی از ساختار زیر تبعیت می کند و محتوای آن نیز بر اساس برآوردها و مطالعات انجام شده تغییر خواهد کرد.

ادامه نوشته

بررسی علل رضایت شغلی

رضایت شغلی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟ این مسأله ای است كه بسیاری افراد با آن دست به گریبانند. چه افراد جویای كار كه می خواهند برای اولین مرتبه محیط كار را تجربه كنند و چه كسانی كه سالهاست در حرفه خود مشغولند و از مشكلات آن رنج می برند. محیط كار هر انسانی خانه دوم اوست، چه بسیار افرادی كه عمده ساعات شبانه روز خود را مجبورند در محیط كاری خود بگذرانند. ساده پیداست كه این محیط نیز همچون خانه باید برآورنده حداقلی از نیازهای روحی و روانی افراد باشد تا آنها بتوانند ضمن كسب درآمد به ارتقای دانش حرفه ای خود پرداخته و خدمتی صادقانه ارائه دهند.
عوامل متعددی وجود دارد كه در كنار هم می توانند ایجاد كننده رضایت شغلی در افراد باشد. چه بسا تنها نبود یك عامل از مجموع این عوامل می تواند از ایجاد رضایت در فرد بكاهد یا حتی او را در زمره افراد ناراضی از شغل خود قرار دهد. میزان درآمد، وجهه اجتماعی، امكان ارتقای شغلی، نحوه مدیریت در محل كار، عدم تبعیض و میزان آگاهی فرد از شغل خود از مهمترین عوامل ایجاد رضایت شغلی در افراد است.
میزان درآمد عاملی در انتخاب شغل
میزان درآمد یكی از جدی ترین و مهمترین دلایل انتخاب شغل در افراد است به گونه ای كه در بسیاری از موارد حتی می تواند باعث نادیده گرفتن عوامل دیگر باشد. گاه افرادی را می بینیم كه با وجود داشتن مشاغل مهم، كلیدی و دارای پایگاه و وجهه اجتماعی تنها به دلیل كمی درآمد از شغل خود احساس رضایت نكرده به گونه ای كه حتی در موارد بسیاری به تغییر شغل خود حتی با شغلهایی با منزلتی پائینتر اقدام می كنند.

پزشكی یكی از شغلهایی است كه به سرنوشتی این گونه گرفتار آمده است. زمانی پزشكی شغلی با منزلتی بالا و درآمدی خوب بیشترین محبوبیت را در بین اقشار جامعه داشت. اما امروزه به دلیل كثرت جمعیت جامعه پزشكی و همسو نبودن آن با جمعیت جامعه درآمد پزشكان به میزان قابل توجهی كم شده است و شاید هم این كاهش درآمد صرفاً در مقایسه با درآمد پزشكان در گذشته كم به نظر می رسد. اما همین امر پزشكان جوان و جویای پول را به یكی از ناراضی ترین افراد جامعه تبدیل كرده است.
دكتر مقدم، پزشك عمومی كه در یكی از بیمارستانهای خصوصی تهران در بخش اورژانس مشغول است در این مورد می گوید: «امروز اكثریت جوانها بیشتر به دنبال درآمد بیشتر به سمت رشته های پزشكی گرایش پیدا می كنند و كمتر به منزلت این شغل می اندیشند. اما وقتی وارد بازار كار می شوند تازه درمی یابند كه آن درآمد رویایی سرابی بیش نبوده و حتی كار نیز به آسانی پیدا نمی شود. آمار پزشكان بیكار كمتر از مشاغل دیگر نیست
دكتر رضایی، پزشك عمومی دیگری است كه یك شركت تبلیغاتی را به تازگی راه اندازی كرده است. در مورد علت تغییر شغلش می گوید: «سطح درآمد پزشكان نسبت به سایر مشاغل بسیار پایین آمده است. مهمترین علت آن هم افزایش تعداد پزشكان نسبت به بیماران است. طبق آمار برای هر هزار نفر یك پزشك احتیاج است. در حال حاضر جمعیت كشور، حدود ۶۰ میلیون نفر است. پس برای این تعداد، شصت هزار پزشك مورد نیاز است. در حالیكه ما بالای صدهزار پزشك در كشور داریم یعنی ۴۰ هزار پزشك بیش از نیازمان داریم. این درحالی است كه ۲۰ هزار نفر هم دانشجوی پزشكی هستند. به عبارت دیگر تا دو سه سال دیگر، ۱۲۰ هزار پزشك خواهیم داشت اما جمعیت در این مدت ۲ برابر نخواهد شد. ظرفیت پذیرش دانشجو هم كه كم نمی شود، سطح بهداشت مردم هم بالا رفته است. اگر وضع به همین صورت باقی بماند، ما در بازار پزشكی باید برای داشتن مریض با هم رقابت كنیم آن هم رقابت ناسالم برای مریضهایی كه وجود ندارند. پس پزشكان این میان بازنده اند و امیدی هم نیست كه وضع بهتر شود. پس پزشك یا مجبور است به كارهای جانبی رو بیاورد یا اصلاً تغییر شغل دهد


آرزو داشتم دكتر شوم ولی نتوانستم
دكتر محمد دادگران مدیر گروه كارشناسی ارشد مدیریت رسانه، بیش از منافع مادی عوامل متعددی را در انتخاب شغل مؤثر می داند. مهمترین عوامل از نظر او وجاهت اجتماعی، احترام به ارزش كار افراد، ساعات كار ،امنیت، محیط كار و خدمات رفاهی و روابط انسانی است. او در ادامه می گوید: میان ایفای نقش و نگرش از دیدگاه روانشناسی اجتماعی رابطه ای بسیار نزدیك وجود دارد. آن زمانی كه فرد با پیش زمینه های مثبت انتخاب شغل كند طبیعتاً در كار خود تا حد زیادی موفق خواهد بود و برعكس نگرش منفی می تواند پیامدهای ناگواری را در پی داشته باشد. به ویژه در جامعه ای كه میان آموزش و تولید رابطه پایدار وجود ندارد. غالباً افراد به كارهایی گمارده می شوند كه از سرناچاری آن را انتخاب می كنند. پس با پیش زمینه منفی به انجام وظایف محوله خود می پردازند. این امر به ویژه در زمانی بیشتر نمود می یابد كه فرد از لحاظ حقوق و مزایا و امكانات رفاهی در سطح بسیار پایینی قرار داشته باشد. طبیعتاً اكثریت قریب به اتفاق كاركنان و مستمری بگیران ثابت جامعه قدرت خریدشان همواره در حد قابل توجهی پایین تر از سطح جریان عمومی قیمتهاست و همواره شكاف و فاصله عمیقی میان این دو جریان وجود دارد. همین امر عدم تعادل میان مزدها و هزینه كالا و خدمات مورد نیاز برای معیشت را تشدید كرده و آثار سوء آن بصورت كاهش انگیزش كاركنان و تنزل بهره وری در جامعه ما مشهود می شود. عدم كفایت دستمزدها بخشی از مزدبگیران ثابت را ناگزیر می سازد تا در صدد انجام كار دوم و حتی سومی برآیند و این مسأله افزون بر حاكمیت بخشیدن به نوعی روابط ناسالم باعث می شود این مشاغل كاذب وغیرتولیدی توان و انرژی افراد را تا حد زیادی كاهش دهد و همین امر بركیفیت بهره وری كار و عملكرد سازمانهای دولتی و خصوصی اثرات منفی به صورت آسیبهای گوناگون اجتماعی می گذارد. این امر نه تنها تأثیر منفی بر سازمان یا جامعه می گذارد بلكه تا نسوج خانواده راه می یابد و آثار ناگواری در روابط میان افراد درون خانواده از خود بجای می گذارد.
در جامعه ای كه میان آموزش و تولید رابطه پایدار وجود ندارد، غالباً افراد به كارهایی گمارده می شوند كه از سرناچاری آن را انتخاب می كنند. پس با پیش زمینه منفی به انجام وظایف محوله خود می پردازند.

کوچینگ فردی وسازمانی شما (7 صبح تا 20 شب) :

09384534596


 

نقش مهم مدير مالي در شركت ها و كارخانجات

نقش مهم مدير مالي در شركت ها و كارخانجات

نقش كليدي امور مالي
مديريت مالي
مديريت مالي معمولا نقش مركزي و عمده اي را در واحد انتفاعي ايفاء مي كند . وظايف عمده مدير مالي شامل بودجه بندي ، تامين مالي ، ارزيابي پروژه هاي سرمايه گذاري ، و طرح ريزي استراتژيهاي بازاريابي و قيمت گذاري محصولات واحد انتفاعي است .

وظايف اصلي مديريت مالي مرتبط با امور مالي در يك واحد انتفاعي:




ساير وظايف : سياستهاي اعتباري و وصول مطالبات ، بيمه نامه ها ، و طرح ريزي مزايا به منظور انگيزش كاركنان (نظير مزاياي جانبي و طرحهاي اختيار خريداري سهام و امثالهم )

مدير مالي معمولاً متخصصي است كه آگاهي هاي كلي در زمينه هاي متنوع امور مالي دارد و احتمالا در يك يا دو زمينه مشخص نيز متخصص است . دامنه وظايف امور مالي چنان وسيع است كه در بسياري از واحدهاي انتفاعي شامل كاركنان چندين دايره يا بخش مي شود و با رده هاي متعدد و مختلف مديريت سرو كار پيدا مي كند .
امروز ، شرايط ، مشخصات و ويژگيهاي مديران مالي در حال توسعه است ، سريع است و به اين دليل ، شركتهاي بزرگ معمولا براي يافتن اشخاص واجد شرايط براي تصدي پست مديريت مالي ، در خارج از سازمان خود نيز جستجو ميكنند . انتظارات زياد از مديران مالي به دو دليل اصلي پديد آمده است . مثلا ، تكنيكهاي تحليل مالي به نحو اساسي پيچيده تر شده است . ثانيا ، بسياري از واحدهاي انتفاعي بزرگ ، عملياتي در سطح بين المللي انجام ميدهند يا منابع مالي مورد نياز خود را در آن سطح تامين ميكنند . بنابراين ، مديران مالي اين قبيل واحدهاي انتفاعي نه تنها بايد با شرايط و بازار سرمايه كشور خود آشنا باشند بلكه نياز دارند مقتضيات ساير كشورها به ويژه كشورهايي كه بازار سرمايه عمده اي دارند را نيز ، بدانند .
2-حسابداري و كنترل : نگهداري سوابق و مدارك مالي ، كنترل فعاليتهاي مالي ، مشخص كردن انحرافات از عملكرد كارآمد و طرح ريزي شده ، همچنين اعمال مديريت بر پرداخت حقوق و دستمزد ، امور مالياتي ، موجوديها ، دارائيهاي ثابت و عمليات كامپيوتري . 3-پيش بيني و طرح ريزي بلند مدت : پيش بيني اقلام بهاي تمام شده و هزينه ، تغييرات تكنولوژيك ، شرايط بازار سرمايه ، وجوه لازم براي سرمايه گذاري ، بازه پروژه هاي سرمايه گذاري پيشنهادي و تقاضا براي محصولات توليدي انتفاعي ، و همچنين بكار گيري ارقام پيش بيني شده و تاريخي براي طرح ريزي عمليات آتي نظير طرح ريزي خدمات و مورد استفاده در وجوه نقد . 4- قيمت گذاري محصولات : تعيين آثار سياستهاي قيمت گذاري بر سود واحد انتفاعي .
1-تامين مالي و سرمايه گذاري : اعمال مديريت بر وجوه نقد و ساير داراييهاي پولي ، تامين وجوه نقد اضافي در مواقع ضروري و سرمايه گذاري وجوه در پروژه هاي مختلف .

دليل اصلي اين توجه ، اهميت پول در اداره عمليات و توسعه و رشد واحدهاي تجاري و نحوه تامين و بكار گيري موفقيت آميز آن است . بنابراين ، داشتن مهارت و توانايي در اين قبيل زمينه ها ، دارايي نامشهود ارزشمندي براي (مديريت) واحدهاي تجاري محسوب مي شود . مديريت مالي در اغلب موارد يك مقام كليدي در ساختار سازماني واحد تجاري است ، كه مي تواند به بالاترين پست سازماني يعني مديريت عامل واحد نيز ارتقاء يابد .

مشاور مالی و سرمایه گذاری شما : 09384534596 (7 صبح تا 20 شب)

کوتاهترین ایده برای آغازگری

کوتاهترین ایده برای آغازگری

 
هر آدمی در هر مقطع زمانی یک ایده با اولویت بالا دارد. این ایده ممکن است از زمانی به زمان دیگر تغییر کند ولی در یک آن معمولا فقط یک ایده است. این ایده را ایده اول می نامیم.
 
روش شناسایی ایده اول
از مشخصات ایده اول اینست که هر وقت که بیکار می شوی یا افکارت آزاد می شود یا ناخودآگاه به فکر می روی به ان ایده اول فکر می کنی. یک راه آسان و مطمئن برای شناسایی این ایده دوش گرفتن است. بله دوش گرفتن. آدمها همیشه زیر دوش به ایده اول خود فکر می کنند. این ایده هر چیزی می تواند باشد. مسافرت آخر هفته، قسط خانه، جر و بحث دیروز با یک همکار، امتحان هفته بعد، خریدن یک لباس و ...
 
حالا نکته مهم اینست که خیلی وقتها ما دوست نداریم یا نمی خواهیم که ایده زیر دوش ایده اول ما باشد. ما ایده دیگری داریم که می خواهیم آن اول باشد. ولی نیست. صرف نظر از اینکه ما چی می خواهیم، فکر ما به طور ناخودآگاه با اولویت بیشتری(و نه فقط زیر دوش) به ایده اول اختصاص می یابد و ما از فکر کردن به چیزی که می خواهیم باز می مانیم. به همین سادگی.
 
ایده اول برای ذهن ما جعبه ای درست می کند که ما درون آن جعبه فکر می کنیم. درون آن جعبه جستجو می کنیم و درون آن جعبه راه حل پیدا می کنیم. مثلا اگر من دوست داشته باشم که ایده اولم یک سفر به جزایر قناری باشد ولی زیر دوش به خریدن ماشین فکر کنم به احتمال زیاد ذهن من قادر به پیدا کردن یک راه حل برای مساله اول نخواهد بود.
 
به نظر من ایده اول بهترین ایده برای آغازگری است. اصولا بهتر است کاری را برای آغاز کردن انتخاب کنیم که ذهن ما به طور خودآگاه و ناخودآگاه به آن می پردازد و برای مشکلات پیرامون آن راه حل پیدا می کند.
 
حالا مساله اینست که چکار باید کرد که ایده ای که می خواهیم، به عنوان ایده اول در ذهن ما مطرح باشد و به همان در زیر دوش فکر کنیم؟
خیلی ها حتی نمی دانند که ایده اولشان چیست؟ همینکه بدانید ایده اول شما چیست خودش آغاز خیلی خوبی است. کافیست دوش بگیرید. بعد ببینید که زیر دوش به چی فکر می کنید. بعد اگر این ایده چیزی نیست که شما واقعا می خواهید ایده اول شما باشد، پس احتمالا نیاز دارید که یک چیزی را تغییر بدهید.

کوچینگ فردی وسازمانی شما : 09384534596 (7 صبح تا 20 شب)

قبل از آغاز کسب وکارتان با ما مشاوره کنید


12  اشتباه مؤسسین شرکتها در آغاز کار



 

اینها چند علامت هشدار دهنده هستند که در زیر آورده ایم و پیشنهاداتی نیز برای کمک به شما برای جلوگیری از بروز این مشکلات ارائه می دهیم تا بتوانید فرصت های موفقیت خود را بالاتر ببرید.

۱۲ اشتباه مؤسسین شرکتها در آغاز کار
 
اینها چند علامت هشدار دهنده هستند که در زیر آورده ایم و پیشنهاداتی نیز برای کمک به شما برای جلوگیری از بروز این مشکلات ارائه می دهیم تا بتوانید فرصت های موفقیت خود را بالاتر ببرید.
۱) دلایل معقول و صحیحی برای شروع این کار ندارید
اگر تازه از کار قبلی اخراج شده اید، بگذارید مدتی زمان بگذرد تا بتوانید نقاط ضعف و قدرت خود را تا حدی بشناسید قبل از اینکه پول و انرژی خود را در یک کار مخاطره آمیز بریزید مگر اینکه قبلاً تحقیقات لازم را انجام داده باشید. نقشه ای برای زود پولدار شدن وجود ندارد. از طرف دیگر، اگر این کاری است که از مدتها پیش می خواستید انجام دهید و تحقیقات خود را انجام داده اید، نقشه ای برای کار دارید و خوب جوانب کار را در نظر گرفته اید، رویاهایتان را دنبال کنیداما با چشمانی کاملاً باز.
۲) نقشه ای طولانی مدت برای این کار ندارید
کسی که شرکتی را تاسیس می کند باید خیلی بیشتر از ۶ تا ۱۲ ماه اول را ببیند. اطمینان یابید که حتماً برای پر منفعت نگاه داشتن شرکت برای چند سال آینده نقشه های اساسی در سر دارید. ضروری است که برای نقشه هایتان اشتیاق داشته باشید، اما اگر الگو و نمونه خوبی در دسترس ندارید و به اندازه کافی هم در مورد بازار کار تحقیق نکرده اید، مطمئن باشید که موفق نخواهید شد. شرکت هایی که موفق می شوند آنهایی هستند که دائماً خود را دوباره سازی کرده و محصولات و سرویس های خود را توسعه می دهند و در صدد بالا بردن درآمد و بازده کارشان هستند.
۳) برای ایجاد سرمایه کاری مشکل دارید
دقت کنید که یکباره همه پس انداز و سرمایه تان را در این کار نگذارید. دنبال قرض کردن هم نباشید تا برای خود سرمایه درست کنید. پول گرفتن از دوستان و خانواده و فامیل ممکن است در روابط شخصی شما با آنها اختلال ایجاد کند. بنابراین اگر بانکدارتان با تصمیمات شما موافقت نکرد، احتمالاً باید بیشتر در مورد نقشه کارتان فکر کنید.
۴) مهارت های مدیریتی ندارید
چون می خواهید کاری تکنفره را شروع کنید، همه کارها را خودتان باید انجام دهید: مصاحبه ، استخدام، مدیریت و اخراج کارکنان. باید مهارت های مدیریتی داشته باشید تا بتوانید به کارکنانتان طی دوران های سخت کاری انگیزه بدهید تا مطمئن شوید که امید خود را از دست نداده و کار را کنار نمی گذارند. فردی با قدرت مدیریت پایین و مهارت های مردمی بی اثر، نخواهد توانست به خوبی انگیزه به دیگران بدهد. باید صبر و سیاست داشته و حرفه ای عمل کنید.
۵) فکر می کنید که می توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید
یک موسس خوب باید بداند که چه زمانی دنبال متخصصین حرفه ای برود تا بتواند از آنها کمی همکاری و مشاوره بگیرد در حالی که خود کارهای مهم را در دست دارد و رئیس شرکت قلمداد می شود. یک همکار مطمئن استخدام کنید تا به جزئیات امور رسیدگی کند. با این کار فکر خودتان هم تا اندازه زیادی راحت تر خواهد شد.
۶) اطرافتان را پر از افراد بله قربان گو کرده اید
یک رئیس قدرتمند تیم کارکنانش را از کسانی انتخاب می کند که مهارت های ویژه داشته باشند نه بله قربان گوهایی که فقط در حال تملق کردن هستند. شما نیاز به مشاورین، همکاران و کارکنانی دارید که قابل اطمینان باشند و صادقانه شما را حمایت کنند.
۷) شریک خوبی برای خود انتخاب نمی کنید
اطمینان یابید که کسب و کاری که راه انداخته اید کاملاً قانونی باشد. چون ممکن است از اداره کل مالیات های مرکزی سراغتان بیایند. ممکن است کسی که به عنوان شریک و همکار تراز اولتان معین کرده اید بتواند برایتان مشکل ساز شود. اگر او از غیر قانونی بودن کارتان به شما اطلاعی ندهد، کار شما گره خواهد خورد.
۸) از تبلیغات دست می کشید
قرارداد پرمنفعتی بسته اید و مشغول پول درآوردن هستید. اما وقتی خیلی درگیر اینگونه مسائل می شوید، دیگر فراموش می کنید که این اصلاً کافی نیست و باید کمی هم آینده نگری کنید. روی محصولاتتان کار کنید و سعی کنید راه هایی را پیدا کنید که بتوان از طریق آن شهرت و اعتبار خود را بالاتر ببرید. با تبلیغات یا با هر وسیله ای که می توانید این کار را انجام دهید. در مسابقات ورزشی، میهمانی های بزرگ یا گردهمایی ها می توانید تبلیغات کنید.
۹) به فکر رقبا نیستید
وقتی کار و ایده جدیدی را به کار انداخته اید، مطمئن باشید که همیشه کپی کارهایی وجود دارند که منتظر یافتن ایده های جدیدی دیگران هستند. وقتی افراد موفقیت شما را ببینند، سعی خواهند کرد که با شما رقابت کنند. برای رقابت کردن همیشه آماده باشید و آن را در برنامه و نقشه ی کارتان قرار دهید.
۱۰) مخارجتان بالاتر می رود
قسمتی از رویایتان ممکن است شرکتی زیبا و مجلل با بهترین و گرانتریین لوازم و دکوراسیون باشد. اما برای ساختن چنین شرکتی عجله نکنید. کمی زمان لازم است. خرج کردن همه پولی که می توانست صرف تبلیغات برای شرکتتان شود برای دکوراسیون و این چیزها در اول کار اصلاً معقولانه نیست.
۱۱) انگیزه تان را از دست خواهید داد
در اول کار، همه مؤسسین خود را در کارهای روزانه غرق می کنند. به یاد داشته باشید که کمی تفریح هم برایتان لازم است. با دوستان بیرون بروید یا همراه با خانواده به پیک نیک و گردش بروید. بعضی شب ها شام را در رستوران صرف کنید، چه اشکالی دارد؟ در زندگی توازن لازم است. با غرق کردن بیش از حد خود در کار کم کم انگیزه هایتان را از دست خواهید داد.
۱۲) نقشه جایگزین ندارید
کسی دوست ندارد که به مسائل منفی فکر کند، اما به عنوان یک موسس باید انتظار حوادث غیر مترقبه را داشته باشید. حوادث و مشکلات همیشه در کمین هستند. شما باید برای روبه رو شدن با اینگونه مشکلات آمادگی لازم را داشته باشید.
چشمانتان را باز نگاه دارید
با خودتان صادق باشید و به حرف ها و پیشنهادات کارکنان قابل اطمینانتان گوش فرا دهید. زمان کافی را صرف آماده کردن، مرور و بازبینی همه ی مراحل کارتان کنید و با این کار درصد اشتباهاتتان را پائین تر خواهید آورد و موفق تر خواهید بود

کوچینگ فردی وسازمانی شما : 09384534596 (7 صبح تا 20 شب)